Retour bij Dropshipping

Het komt voor dat een klant niet tevreden is met het product dat hij/zij heeft besteld. Als webshophouder bent u verplicht een product retour te nemen wanneer deze binnen 14 dagen na ontvangst van het product door de klant retour wordt gestuurd.

Hoe gaat dat in zijn werk met dropshipping wanneer producten retour gestuurd worden door de klant?
Wanneer een klant een product retour wil sturen, blijft u als webshophouder het aanspreekpunt. Het herroepingsrecht van een klant is alleen van toepassing op het bedrijf waar de klant de aankoop heeft gedaan (B2C), en de dropship webshophouder kan dit herroepingsrecht officieel niet verhalen op het dropshipbedrijf (B2B). Omdat wij onze dropshipwebshops willen ontzien van voorraadkosten wanneer een klant een product retour stuurt, bieden wij tóch de mogelijkheid om het product retour te nemen.

Producten die retour worden gestuurd door de klant vanwege elke reden (behalve wanneer het product defect is) kunt u naar ons terugsturen, wel brengen we hiervoor een percentage in rekening.

Wanneer het product bij de klant defect is geraakt binnen de garantietermijn, dan kan het product vaak kosteloos vervangen worden. Hiervoor neemt u met ons contact op en dan bepalen we samen de juiste oplossing.